Tetapan Semula Menukar kontras kepada cerahMenukar kontras kepada asalMenukar kontras kepada gelapKecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
    T
    T
logo-jatalogo-suk

Portal Rasmi

KERAJAAN NEGERI SELANGOR

Bahasa | English

Program Bertemu Pelanggan: Rapatkan Hubungan Kerajaan Negeri Dan Rakyat

KLANG, 13 APRIL : Bagi memudahkan orang awam mendapatkan informasi, perkhidmatan, khidmat nasihat, pertanyaan dan aduan secara terus, satu program bertemu pelanggan diadakan oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor (SUK).

 

Program yang berlangsung bermula 12 April hingga 14 April itu diadakan di Aeon Jusco Bukit Tinggi yang bermula pada jam 10 pagi hingga 10 malam.

Sebanyak 13 jabatan dan agensi mengambil bahagian dalam program itu, antaranya Pejabat SUK bahagian Koporat, Pejabat Daerah Tanah Klang, Tabung Warisan Anak Selangor, Perbadanan Adat dan Warisan Negeri (PADAT) dan Jabatan Pertanian negeri.

 

Turut mengambil bahagian Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Jabatan Perancangan Bandar dan Desa negeri dan Tourism Selangor serta lima badan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) yang terdiri daripada Majlis Bandaraya Shah Alam, Majlis Perbandaran Klang, Ampang Jaya, Sepang dan Majlis Daerah Kuala Langat.

Bahagian Urusetia SUK memaklumkan pihaknya menyasarkan kira-kira 1, 000 pengunjung akan hadir di program itu.

 

Serentak dengan program itu juga turut berlangsung program Jejak Inovasi negeri bagi tahun 2013.

Program terbabit merupakan salah satu program di bawah gerak kerja pembudayaan inovasi dalam perkhidmatan awam negeri.

Ia diadakan sebagai program perintis dan sokongan kepada perlaksanaan Karnival Sains, Teknologi dan Inovasi negeri yang akan diadakan pada November depan.

” Lima PBT itu menyertai pameran inovasi terbabit. Antaranya mereka mempamer produk-produk inovasi, aktiviti interaktif, demonstrasi dan pertunjukkan produk inovasi dan pendaftaran terbuka Rakan Inovasi Selangor (RAINS), ” katanya.

 

Pengunjung, Norhafizah Selamat, 32, berkata cara pendekatan turun padang bertemu dengan pelanggan merupakan cara terbaik untuk memudahkan pelanggan.

” Dengan cara ini, memudahkan kita daripada datang sendiri ke pejabat. Mungkin kita sebagai pelanggan mempunyai aduan, pertanyaan atau sebagainya untuk dikongsi dengan mereka, jadi dengan cara ini lebih memudahkan,” katanya.


Kemaskini pada 0000-00-00 00:00:00 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page