PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
Kami berjanji memberikan perkhidmatan terbaik kepada orang ramai dengan berusaha mempertingkatkan Kualiti Pengurusan Pentadbiran Pejabat Daerah/Tanah Hulu Langat secara menyeluruh selaras dengan matlamat kami menuju kearah kecemerlangan.
Jenis Urusan
|
Tempoh penyelesaian/Pelaksanaan
|
Menyediakan baucer bayaran, pesanan kerajaan dan bil-bil tuntutan
|
14 hari bekerja
|
Menguruskan urusan personel, perkhidmatan dan perjawatan pegawai dan kakitangan
|
14 hari bekerja
|
Menyediakan emolumen dan perubahan gaji kakitangan
|
10 hari bekerja
|
Menyediakan senarai nama pegawai/kakitangan bagi program latihan (‘online’ - anjuran SUK dll.)
|
5 hari bekerja
|
Menguruskan permohonan bekalan stor
|
7 hari bekerja
|
Selenggara aplikasi ICT
|
3 hari bekerja
|
Memberi maklum balas aduan (Jawapan penerimaan aduan pelanggan)
|
5 hari bekerja
|
Pengurusan Sumbangan Bantuan Bencana Daerah (Permohonan lengkap dan bergantung pada peruntukan Bencana Daerah)
|
Minimum 30 hari bekerja
|
Pengurusan Permohonan Lesen Minuman Keras (Lesen dikeluarkan)
|
3 bulan
|
Pengurusan Majlis dan Keraian
|
Seperti surat arahan daripada JAIS
|
|
Kemaskini pada 2023-02-07 16:04:46 daripada Administrator