Tetapan Semula Menukar kontras kepada cerahMenukar kontras kepada asalMenukar kontras kepada gelapKecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
    T
    T
img_jataselangor
Portal Rasmi

PEJABAT DAERAH DAN TANAH SEPANG

CEKAP TELUS DAN MESRA

faq-img

Soalan
Lazim

FAQ

Hubungi
Kami

Feedback

Aduan dan
Maklumbalas

sitemap

Peta
Laman

malay-flag

BAHASA
MALAYSIA

w3c

ENGLISH

w3c

W3C

Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Pendaftaran Bulan Jun 2019

BIL AKTIVITI TEMPOH PENYELESAIAN JUMLAH PERKHIDMATAN MENEPATI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN MELEBIHI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard
1  Mendaftar Suratcara Urusniaga 24 Jam 225 215 95.56% 10 4.44%
2  Permohonan Kebenaran Pindahmilik
 a) Perwakilan Kuasa PTD
 b) Kelulusan MB
14 Hari 71 49 69.01% 22 30.99%
3  Permohonan Kebenaran Gadaian 14 Hari 66 61 92.42% 5 7.58%
4  Permohonan Kebenaran Pindahmilik & Gadaian 14 Hari 18 17 94.44% 1 5.56%
5  Sijil Carian Rasmi Serta Merta 341 341 100%    
6  Salinan Akui Sah / Carian Persendirian Serta Merta 236 236 100%    
7  Mendaftar ‘PA’/Surat Amanah (Hakmilik Pejabat Tanah) 14 Hari 5 5 100%    
8  Penyediaan Hakmilik Akibat Hakmilik Asal  Telah   Rosak/Hilang Atau Hancur (Atas Permohonan). 6 Bulan 10 10 100%    
9 Pendaftaran Hakmilik Baru dan Sambungan Akibat Tamat Tempoh Pajakan.(Pejabat  Tanah) 14 Hari Tiada        
10 Pendaftaran Hakmilik Baru
a) Pecah Sempadan/Bahagian
b) Penyatuan Tanah
c) Penyerah Balik Tanah & Pemberimilikan Semula
d) Pengambilan Balik Tanah (Sebahagian)
14 Hari 268 268 100%    
11 Mendaftarkan Nota (Borang K), Borang 6A, 7A, 8A dan Lain-lain catatan 14 Hari 19 19 100%    
12 Memproses permohonan perintah jual 6 bulan 4 4 100%    
13 Mendaftarkan perintah pembahagian harta pesaka kecil 24 Jam 31 31 100%    

Kemaskini pada 2019-11-19 17:02:02 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page