Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pembangunan Bulan 1-3 2016 |
BIL |
AKTIVITI |
TEMPOH PENYELESAIAN |
JUMLAH PERKHIDMATAN |
MENEPATI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN |
MELEBIHI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN |
Jumlah Menepati Standard |
% Menepati Standard |
Jumlah Tidak Menepati Standard |
% Tidak Menepati Standard |
1 |
Melaksanakan projek-projek di bawah Peruntukan Negeri untuk projek di bawah RM200,000.00 |
3 bulan bekerja (atau berdasarkan pada jumlah kos projek) |
5 Projek |
5 |
100% |
|
|
2 |
Mengemukakan senarai projek yang dipohon oleh Wakil rakyat/Penghulu/Ketua Kampung/Individu kepada Unit Perancang Ekonomi Negeri (UPEN) |
2 minggu |
76 Projek |
76 |
100% |
|
|
3 |
Menguruskan dokumen invois pembayaran yang lengkap bagi Projek Negeri untuk dikemukakan kepada Bahagian Khidmat Pengurusan Pejabat Daerah Sepang |
1 hari bekerja |
Tiada |
|
|
|
|
4 |
Menguruskan permohonan bantuan yang diperlukan oleh golongan miskin/ibu tunggal dibawah Program Kerajaan prihatin/Blueprint/IKS/ Kesihatan/IPT//TAWAS ke Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) |
1 minggu |
45 Permohonan |
45 |
100% |
|
|
5 |
Pengesahan surat-surat dokumen dari orang awam |
Serta-merta |
392 Permohonan |
392 |
100% |
|
|
6 |
Memberi maklum balas aduan/surat menyurat |
1 minggu |
8 Surat |
8 |
100% |
|
|
7 |
Menguruskan dokumen-dokumen tuntutan peruntukan ADN/Parlimen untuk dikemukakan kepada Bahagian Khidmat Pengurusan Pejabat Daerah Sepang |
1 hari |
150 Permohonan |
150 |
100% |
|
|
8 |
Menguruskan dokumen-dokumen tuntutan peruntukan JKKK untuk dikemukakan kepada Bahagian Khidmat Pengurusan Pejabat Daerah Sepang |
1 hari |
29 Permohonan |
29 |
100% |
|
|
9 |
Menguruskan tuntutan rekupan Skim Mesra Usia Emas (SMUE) selepas menerima dokumen lengkap |
7 hari |
8 Permohonan |
8 |
100% |
|
|
10 |
Menguruskan pembayaran SMUE Fasa 2 selepas proses pembayaran Fasa 1 selesai |
2 bulan |
64 Permohonan |
64 |
100% |
|
|
|
Kemaskini pada 2016-11-10 12:55:05 daripada Administrator