Tetapan Semula Menukar kontras kepada cerahMenukar kontras kepada asalMenukar kontras kepada gelapKecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
    T
    T
img_jataselangor
Portal Rasmi

PEJABAT DAERAH DAN TANAH SEPANG

CEKAP TELUS DAN MESRA

faq-img

Soalan
Lazim

FAQ

Hubungi
Kami

Feedback

Aduan dan
Maklumbalas

sitemap

Peta
Laman

malay-flag

BAHASA
MALAYSIA

w3c

ENGLISH

w3c

W3C

Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Pendaftaran Bulan 1-3 2017

Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Pendaftaran Bulan 1-3 2017

BIL AKTIVITI TEMPOH PENYELESAIAN JUMLAH PERKHIDMATAN MENEPATI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN MELEBIHI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN
1 Mendaftar Suratcara Urusniaga
2 Minggu
858 858 100%    
2 Permohonan Kebenaran Pindahmilik
a) Perwakilan Kuasa PTD
b) Kelulusan MB
3 Hari
2 Bulan
133 133 100%    
3 Permohonan Kebenaran Gadaian Serta Merta 543 543 100%    
4 Sijil Carian Rasmi Serta Merta 924 924 100%    
5 Salinan Akui Sah / Carian Persendirian Serta Merta 896 896 100%    
6 Mendaftar ‘PA’/Surat Amanah (Hakmilik Pejabat Tanah) Serta Merta 50 50 100%    
7 Penyediaan Hakmilik Akibat Hakmilik Asal  Telah Rosak/Hilang Atau Hancur (Atas Permohonan). 3 bulan 18 18 100%    
8 Pendaftaran Hakmilik Baru dan Sambungan Akibat Tamat Tempoh Pajakan.(Pejabat  Tanah) 1 Hari 0 0 100%    
9 Pendaftaran Hakmilik Baru
a) Pecah Sempadan/Bahagian
b) Penyatuan Tanah
c) Penyerah Balik Tanah & Pemberimilikan Semula
d) Pengambilan Balik Tanah (Sebahagian)
1 Hari 422 422 100%    
10 Mendaftarkan Nota (Borang K), Borang 6A, 7A, 8A dan Lain-lain catatan 1 Hari 146 146 100%    
11 Memproses permohonan perintah jual 6 bulan 26 26 100%    
12 Mendaftarkan perintah pembahagian harta pesaka kecil 1 Hari 69 69 100%    

Kemaskini pada 2017-12-07 17:13:23 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page