Tetapan Semula Menukar kontras kepada cerahMenukar kontras kepada asalMenukar kontras kepada gelapKecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
    T
    T
img_jataselangor
Portal Rasmi

PEJABAT DAERAH DAN TANAH SEPANG

CEKAP TELUS DAN MESRA

faq-img

Soalan
Lazim

FAQ

Hubungi
Kami

Feedback

Aduan dan
Maklumbalas

sitemap

Peta
Laman

malay-flag

BAHASA
MALAYSIA

w3c

ENGLISH

w3c

W3C

Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Pendaftaran Bulan 7-9 2017

Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Pendaftaran Bulan 7-9 2017

 

BIL AKTIVITI TEMPOH PENYELESAIAN JUMLAH PERKHIDMATAN MENEPATI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN MELEBIHI TEMPOH MASA/STANDARD PIAGAM PELANGGAN
1 Mendaftar Suratcara Urusniaga
2 Minggu
969 969 100%    
2 Permohonan Kebenaran Pindahmilik
a) Perwakilan Kuasa PTD
b) Kelulusan MB
3 Hari
2 Bulan
160 160 100%    
3 Permohonan Kebenaran Gadaian Serta Merta 313 313 100%    
4 Sijil Carian Rasmi Serta Merta 913 913 100%    
5 Salinan Akui Sah / Carian Persendirian Serta Merta 948 948 100%    
6 Mendaftar ‘PA’/Surat Amanah (Hakmilik Pejabat Tanah) Serta Merta 51 51 100%    
7 Penyediaan Hakmilik Akibat Hakmilik Asal  Telah Rosak/Hilang Atau Hancur (Atas Permohonan). 3 bulan 8 8 100%    
8 Pendaftaran Hakmilik Baru dan Sambungan Akibat Tamat Tempoh Pajakan.(Pejabat  Tanah) 1 Hari Tiada        
9 Pendaftaran Hakmilik Baru
a) Pecah Sempadan/Bahagian
b) Penyatuan Tanah
c) Penyerah Balik Tanah & Pemberimilikan Semula
d) Pengambilan Balik Tanah (Sebahagian)
1 Hari 335 335 100%    
10 Mendaftarkan Nota (Borang K), Borang 6A, 7A, 8A dan Lain-lain catatan 1 Hari 134 134 100%    
11 Memproses permohonan perintah jual 6 bulan 32 32 100%    
12 Mendaftarkan perintah pembahagian harta pesaka kecil 1 Hari 95 95 100%    

Kemaskini pada 2017-12-07 17:15:39 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page