WEB MOBIL  [ x ]

qr code
W3C
Tetapan Semula Kecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
 

faq-img

Soalan Lazim

hubungi-kami

Hubungi Kami

maklumbalas

Aduan & MaklumBalas

peta-laman

Peta Laman

                  

         

header new

Atasi isu staff klinik tidak mesra

Atasi isu staff klinik tidak mesra

KUALA LANGAT - Semua lembaga penasihat Klinik Kesihatan Daerah Kuala Langat akan diberikan kursus bagi membentuk semua kakitangannya lebih mesra pelanggan.
Pengerusi Panel Klinik Kesihatan Daerah Kuala Langat, Abdul Razak Khasbullah berkata, kursus diberikan berikutan terdapat dakwaan sesetengah pelanggan mengenai perkhidmatan di klinik berkenaan yang kurang memberangsangkan.
Menurutnya, beliau tidak menolak kemungkinan masih terdapat segelintir kakitangan yang masih bersikap kurang sabar terhadap pelanggan.
“Akibatnya terdapat tindakan kurang senang di antara pelanggan dengan klinik berkenaan sehingga mencetuskan kemarahan pelanggan.
“Bagaimanapun aduan seumpama itu bakal diteliti bagi mengelakkan ia berlaku semula,” katanya yang turut menerima aduan mengenai rasa tidak puas hati pelanggan di beberapa klinik kesihatan.
Abdul Razak berkata, mengulas mengenai keadaan kemudahan yang terdapat di klinik kesihatan, beliau mengakui keadaan penghawa dingin dan kipas kadangkala tidak dapat berfungsi dengan baik namun segala perancangan untuk penambahbaikan sudah dimohon.
“Saya tak mahu disebabkan masalah kemudahan tersebut, pelanggan di klinik kesihatan semakin berkurangan dan tidak mendapat sambutan.
“Bagaimanapun saya yakin semua kakitangan klinik kesihatan memainkan peranan dalam meningkatkan kualiti perkhidmatan mereka,” katanya.
Dalam pada itu, dalam jangka masa panjang beberapa klinik kesihatan bakal menerima bangunan baru bagi keperluan untuk menampung jumlah pelanggan yang ramai.
Bagaimanapun katanya, permohonan itu masih dalam tindakan pihak atasan namun panel kesihatan daerah sedaya upaya meningkatkan perkhidmatan kepada pelanggan dalam setiap situasi bagi mengelakkan masalah remeh daripada terus berlaku.
Sebelum ini pelbagai aduan diterima daripada pelanggan termasuk rungutan mengenai sistem giliran yang dilihat tidak bersistematik selain masalah kemudahan kipas dan penghawa dingin yang tidak mencukupi sehingga menyebabkan suasana di dalam klinik menjadi sedikit terganggu akibat kepanasan.
 
 

Kemaskini pada 2014-09-19 10:12:42 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page

 

PEJABAT DAERAH DAN TANAH KUALA LANGAT  

 BUILDING

Persiaran Sultan Abdul Aziz Shah,

Kota Seri Langat (Sungai Sedu), 42700 Banting,

Kuala Langat, Selangor Darul Ehsan.

No. Tel: 03-31822555  No. Fax: 03-31872011

Emel: klangat[at]selangor[dot]gov[dot]my


Paparan terbaik menggunakan:
IE9 Ke atas/ Firefox 11 ke atas/ Google Chrome 1280 x 720 ke atas

 | Hak Cipta | Penafian | Dasar Privasi & Keselamatan |



 

Jumlah Pelawat :1451314 Tarikh Kemaskini : 02 06 25