Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan 2019 (JUN)
Bahagian/Unit : PENDAFTARAN GERAN
BIL |
URUSAN |
TEMPOH PELAKSANAAN |
PENCAPAIAN |
1 |
Memberi Nombor Perserahan |
5 minit |
100%
|
2 |
Urusan Pendaftaran Suratcara : a) Urusniaga Pindahmilik Tanah (PMT) b) Urusniaga (selaian PMT) c) Bukan Urusniaga d) Kaveat |
24 jam |
100%
|
3 |
Permohonan Kebenaran Urusniaga a) Permohonan Kebenaran Pindahmilik b) Permohonan Kebenaran Pindahmilik & c) Permohonan Kebenaran Menggadai |
14 hari 14 hari |
95 % 95 % |
4 |
Urusan Catatan Permohonan Tukar Syarat,
|
7 hari |
100 % |
5 |
Permohonan Hakmilik Sambungan a) Rosak /Penuh –Tindakan R/E
b) Hilang – Tindakan warta dan Pelan JUPEM c) Penyediaan Hakmilik – Permohonan Lengkap
|
3 bulan (berdasarkan pelan yang
3-6 bulan 30 hari |
95 % 95 % |
6 |
Carian Rasmi Carian Persendiran Salinan Diakui Sah Dokumen / Hakmilik
|
3 hari Serta Merta 3 hari |
100% 100% 100% |
7 |
Memproses Perintah Jual /Lelong Awam |
Bergantung Kepada Siasatan |
100 % |
8 |
Penyediaan Hakmilik Sementara Akibat
|
30 hari |
90 % |
9 |
Penyediaan Hakmilik bagi tujuan a) Tukar Syarat Serentak b) Pecah Sempadan c) Pecah Bahgian d) Hakmilik Tetap e) Pemberi milikan / kurnia f) Pengambilan Bilik Tanah g) Penyatuan Tanah |
30 hari |
90 % 90 % 90 % 90 % 90 % 90 % 90 % |
Kemaskini pada 2019-12-30 11:09:54 daripada Administrator